خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/20 - 12:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس بلژیک:

اقدامات کند اروپا در مقابله با تحریم‌های آمریکا باعث بی‌اعتمادی ملت و دولت ایران شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای بلژیکی خود گفت: هنوز در موضوع مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا شاهد رفتاری منسجم و قابل انتظار از اروپا نیستیم و زمان به نفع اتخاذ تصمیمات کند و دیرهنگام اروپا در این خصوص نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه یکصد و چهلمین اجلاس بین المجالس جهانی در دوحه قطر با زیگفرید براک رئیس مجلس بلژیک دیدار کرد و طرفین در خصوص آخرین مناسبات پارلمانی سیاسی و اقتصادی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.



دکتر لاریجانی در این دیدار با انتقاد از اقدامات کند اروپا در مقابله با تحریم های غیرقانونی آمریکا اظهار داشت: عدم اتخاذ رویکردی قوی و عملیاتی از سوی اروپا برای عمل به وعده های داده شده در توافق هسته ای، مشکلی مبنی بر بی اعتمادی روزافزون مردم ایران و دولتمردان را نسبت به اروپا در پی دارد و این به نفع روابط تاریخی و پایدار ایران و اروپا نیست.



رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اروپا و به ویژه اتحادیه اروپا باید متناسب با وزن خود در تحولات نقش آفرینی کند.



وی افزود: ما هنوز در موضوع مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا شاهد رفتاری منسجم و قابل انتظار از اروپا نیستیم و زمان به نفع اتخاذ تصمیمات کند و دیرهنگام اروپا در این خصوص نیست.



دکتر لاریجانی با اشاره به روابط خوب پارلمانی دو کشور بر اهمیت توسعه روابط تأکید کرد.



رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین با انتقاد از تداوم جنگ علیه یمن خواستار تحرک بیشتر اروپا برای توقف کشتار زنان و کودکان یمن با استفاده از سلاح های آمریکایی و اروپایی شد و بر ضرورت عدم فروش سلاح به جنگ طلبان در منطقه تأکید کرد.



وی رویکرد اخیر نظامی در لیبی را خطرناک خواند و اضافه کرد: استمرار حمله نظامی به طرابلس یک بحران جدید و وسیع در منطقه ایجاد می کند و تبعات منفی آن به سایر نقاط نیز سرایت خواهد کرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان راه حل در لیبی را صرفا سیاسی دانست.



رئیس مجلس بلژیک: برای اجرای تعهداتمان در قبال برجام و حفظ اعتبار اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم



زیگفرید براک رئیس مجلس بلژیک نیز با ابراز همدردی در خصوص حادثه سیل در ایران اقدامات کند کننده و یا عدم امکان واریز کمک به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را اقدامی غیرسازنده از سوی آمریکا خواند.



وی با تأیید روند کند برنامه ای اتحادیه اروپا در مقابله با تحریم های آمریکا اظهار داشت: ما به تلاش های خود برای حفظ اعتبار اتحادیه اروپا و اجرای تعهداتمان در قبال برجام ادامه می دهیم.



براک اضافه کرد: پارلمان بروکسل برای توقف فروش سلاح در بحران یمن تلاش می کند و ما مخالف جنگ علیه کشور و مردم یمن هستیم.



رئیس پارلمان بلژیک در پایان راه حل بحران در لیبی را تمرکز بر گفتگو و راه حل های سیاسی و اجتناب از جنگ و اقدام نظامی خواند./



پایان پیام

  • کد خبر : 277549
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار